خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/01 - 10:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضازاده:

همسایگان شمالی و جنوبی اظهارنظرهای شیطنت آمیز نکنند/ مالکیت جزایر سه گانه ایرانی است

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: موضع گیری های ضدایرانی صرفا موجب تیرگی و سردی روابط با برخی کشورها خواهد شد از این رو همسایگان شمالی و جنوبی اظهارنظرهای شیطنت آمیز نکنند.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به بیانیه مجمع همکاری عرب و روسیه، گفت: سوابق تاریخی به وضوح نشان می دهد مالکیت جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، متعلق به ایران اسلامی است و امکان جدایی میان آنها با این سرزمین وجود ندارد.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رعایت اصول حسن همجواری از سوی همه کشورها خصوصا همسایگان امری ضروری است، اظهار کرد: بدون شک طرح موضوع مالکیت جزایر سه گانه در بیانیه پایانی مجمع همکاری عرب و روسیه، صرفا اقدامی در راستای جلب نظر کشورهای عرب بوده که خطایی راهبردی و استراتژیک برای روسیه محسوب می شود.



وی در این راستا، بیان کرد: وزارت امور خارجه کشورمان باید با کشورهایی که خواهان طرح موضوع جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در دیوان بین‌المللی دادگستری هستند برخورد دیپلماتیک کند تا شاهد تکرار چنین موضع گیری هایی نباشیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید به کشورهای این مجمع یادآور شد موضع گیری های ضدایرانی صرفا موجب تیرگی و سردی میان روابط آنها با جمهوری اسلامی خواهد شد از این رو همسایگان شمالی و جنوبی اظهارنظرهای شیطنت آمیز نکنند. 



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد موضوع تمامیت ارضی و حاکمیتی یکی از حقوق اساسی هر کشوری محسوب می شود لذا اگر این کشورها می خواهند نظری در مورد سرزمینی بدهند، بهتر است به سراغ سرزمین های خود بروند و از دخالت در امور داخلی ایران دست بکشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 373458
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار